Kas ir SEO?

SEO (angliski – “search engine optimization”) ir mājas lapas optimizācija interneta meklētāju programmu vajadzībām. Praksē tas nozīmē mājas lapas koda, satura, struktūras un ārējo saišu optimizācija, lai tīmekļa vietne sasniegtu labākas pozīcijas uz noteiktiem atslēgas vārdiem vai frāzēm Google, Bing vai Yandex meklētājprogrammās.

kas-ir-seo

Kas nosaka pozīcijas meklētājprogrammās?

SEO optimizācijas procesa laikā tiek veiktas izmaiņas mājas lapas struktūrā un saturā, pielāgojot to konkrētiem atslēgas vārdiem vai atslēgas vārdu semantiskām grupām. Šīs darbības stratēģiski varam pieskaitīt pie iekšējās SEO optimizācijas.

Nākamais solis ir ārējo saišu (linku) veidošana (ārējā SEO optimizācija), lai meklēšanas roboti ātrāk un labāk varētu indeksēt un saprast mājas lapas saturu. Sekojot labas prakses standartiem, saturs tiek uzlabots, padarot to atbilstošāku vietnes apmeklētājiem un meklēšanas robotiem.

Galvenais mērķis ir panākt, lai pēc indeksācijas meklētājprogrammas algoritms konkrēto saturu atzītu par atbilstošāko un vietne iegūtu maksimāli labas pozīcijas Google vai citu meklēšanas programmu rezultātos.

Piemērs – uzņēmuma darbības joma ir PVC logu ražošana un tirdzniecība. Interneta lietotāji Google ierakstīs – “pirkt pvc logus” un interneta meklētājs parādīs rezultātus ar mājas lapām, kurās ir iekļauta konkrētā frāze. Pētījumi liecina, ka tālāk par 1. lapu skatās vien retais, bet lauvas tiesu no apmeklētāju plūsmas saņem TOP 5 pozīciju rezultāti. Izņēmumi ir atslēgas vārdi, kuru produkti, pakalpojumi vai informācija prasa iedziļināšanos un ļoti rūpīgu izpēti. Šādās reizēs apmeklētājus var piesaistīt arī atrodoties otrajā vai pat trešajā lapā. Visos citos gadījumos, tīmekļa vietnes, kas nebūs augstākajās pozīcijās uz noteiktiem atslēgas vārdiem, visticamāk, nevarēs piesaistīt apmeklētājus. Risinājums šādām mājas lapām ir SEO optimizācija.

Kā noteikt vai mājas lapai ir veikta optimizācija?

Kāda ir mājas lapa, kas ir optimizēta un vietnes apmeklētājiem pielāgota? Pirmkārt, mājas lapas struktūra ir ērti izmantojama un vietne ielādējas pietiekami ātri, lai lietotāji to nepamestu pirms atvēršanās. Otrkārt, saturs ir lietotājiem noderīgs un sniedz atbildes uz uzdotajiem jautājumiem vai atbilst meklēšanas vaicājumiem (atslēgas vārdi). Treškārt, meklēšanas roboti gūst apliecinājumu no ārējām saitēm, ka mājas lapa ir pelnījusi atrasties augstās pozīcijās.

Tiem, kas līdz šim nav veikuši mājas lapas optimizāciju, pārlūkojiet tās saturu. Izpētiet statistiku – kā lietotāji ierodas jūsu tīmekļa vietnē, kādus atslēgas vārdus izmanto un, ko varētu uzlabot. Ja nepieciešams atbalsts, IMEDIA var palīdzēt.

Cik izmaksā mājaslapas Google SEO?

Organisko meklēšanas rezultātu pirmo pozīciju vai vismaz top10 sasniegšana ir katra uzņēmuma sapnis un mērķis. Lauvas tiesu apmeklētāju nosmeļ TOP3, taču ne vienmēr un ir vērts pacensties, lai tiktu vismaz pirmajā lapā.

Izmaksas ietekmē virkne faktoru:

  • mājaslapas vecums,
  • saturs,
  • ienākošo saišu daudzums un veids,
  • mājaslapas vēsture un pašreizējais stāvoklis,
  • citi mainīgie.

Digitālā mārketinga aģentūra sadarbības ietvaros vairumā gadījumu prasa, lai klients maksā vismaz 200 – 400 eur mēnesī. Šī summa ir pietiekami liela, lai uzsāktu mājaslapas optimizāciju, kuras sastāvā ietilpst iekšējais un ārējais SEO, vietnes novērtēšana (audits), SEO teksti (raksti), atslēgvārdu atlasīšana, satura veidošana. 

83,96% gadījumu sadarbības ilgums būs vismaz 3 – 6 mēneši, taču var arī paveikties un tikt pie panākumiem jau pēc 1 mēneša. Katrs gadījums ir individuāls. Ja vēlaties precīzāk noskaidrot cenas, sazinieties ar IMEDIA un profesionāls SEO speciālists jums sniegs bezmaksas konsultāciju.