SEO speciālists

iMedia

Uzņēmumam ir sava mājaslapa vai internetveikals, taču tas nav atrodams jēdzīgās pozīcijās Google? Profesionāls SEO speciālists var palīdzēt uzlabot jūsu redzamību meklētājprogrammā.

Kas ir SEO speciālists?

SEO eksperts novērtē mājaslapas problēmas, nozari, atlasa aslēgvārdus un veic mājas lapas pielāgošanu meklētājprogrammu vajadzībām. Ja viss izdarīts pareizi, pastāv augsta varbūtība nokļūt Google pirmajā lapā vai pat pirmajās pozīcijās. Parasti visu veicamo pasākumu kopumu, kas jāveic, lai tas izdotos saucam vienkārši par “SEO” vai “SEO optimizācija” (angl. “search engine optimization”)

Galvenais kritērijs nosakot speciālista kvalitāti ir viņa profesionālā pieredze un rezultāti. Saprast, kurš ir labākais SEO speciālists Latvijā, var palīdzēt līdzšinējās darbības analīze un atsauksmes.

Kādi ir SEO speciālista darba pienākumi?

Katra uzņēmuma mājaslapai ir savas vajadzības un problēmas, kas tai neļauj pacelties augstākās pozīcijās Google meklētājā. Ko dara SEO speciālists? Aplūkosim eksperta kompetences:

  • Mājaslapas audits jeb analīze (testē mājaslapu tehniski, saturiski un konkurentu griezumā).
  • Atslēgvārdu izpēte un analīze.
  • Iekšējais un ārējais SEO (satura izstrāde un mājaslapas optimizācija, meta virsraksti un apraksti, ienākošās saites (linki)).
  • Pozīciju izmaiņu Google meklēšanas rezultātos monitorēšana.
  • Sekošana Google algoritma izmaiņām.
  • Labu prakšu ieteikšana un ieviešana (ja nepieciešams).
  • Sadarbība ar uzņēmuma IT, mārketinga speciālistiem un atbildīgajiem darbiniekiem vai uzņēmuma vadītāju.
  • Mārketinga prasmes, sevišķi satura mārketinga pārzināšana.
  • SEO teksti (rakstīšana, uzlabošana, rekomendāciju sniegšana tekstu uzlabošanai).
  • Google rīku – Google Analytics, Google Search Console u.c. analītisko rīku pārzināšana.
  • Jāpārzina citi digitālā mārketinga kanāli (Google Ads, e-pasta un satura mārketings, sociālie tīkli), mājaslapu un internetveikalu tehniskā uzbūve. (Minimums Latvijā – WordPress, Shopify, Mozello, Opencart.)
  • Jāspēj nolasīt mājaslapas kods (JS, CSS, HTML), lai varētu sazināties ar programmētājiem. Programmēšanas zināšanas ir pluss.

Kā kļūt par SEO speciālistu?

Mājaslapu optimizācija meklētājprogrammu labvēlības iegūšanai nav amats, ko iespējams apgūt skolās. Daļu no tehniskajām prasmēm, kas izriet no darba pienākumiem var apgūt mācību iestādēs, kursos vai pašmācības ceļā, taču pieredze un varēšana tiek attīstīta, strādājot ar reāliem projektiem.

Labs SEO speciālists parasti ir apveltīts ar analītisku domāšanu, zinātkāri, seko līdzi jaunākajām tendencēm, ir gatavs eksperimentēt un piedāvāt risinājumus.

Kā izvēlēties SEO speciālistu savas mājaslapas optimizācijai?

Mājaslapai ir jānes peļņa, līdz ar to SEO eksperta darbība ir pakārtota šī mērķa sasniegšanai. Lai tas izdotos ir jāpiesaista apmeklētāju plūsma, taču šeit nederēs jebkurš interneta lietotājs. Svarīgi ir piesaistīt tīmekļa vietnei cilvēkus, kurus reāli interesē jūsu uzņēmuma preces un pakalpojumus.

Kā atrast speciālistu, kas var uzlabot jūsu mājaslapas sniegumu?

Teorētiski jums ir trīs iespējas  – izveidot jaunu vakanci un pieņemt cilvēku no malas, apmācīt kādu no saviem darbinieki vai nolīgt SEO aģentūru kā ārpakalpojumu sniedzēju.  Aplūkosim visus variantus nedaudz sīkāk.

Pieņemt darbā SEO speciālistu – jauna vakance uzņēmumā

Ielieciet sludinājumu kādā no darba meklētāju portāliem ar konkurētspējīgu atalgojumu (2000 EUR – 4000 EUR) un saņemsiet virkni pieteikumu. Atalgojuma līmenis šeit korelēs ar potenciālā darbinieka kompetencēm, taču ne vienmēr.

Ja esat gatavi maksāt, taujājiet potenciālajiem kandidātiem viņu līdzšinējo pieredzi, atsauksmes, kā viņi varēs palīdzēt uzlabot jūsu mājaslapu.

Pieņemot, ka jums paveiksies, uzņēmums iegūs vērtīgu papildinājumu un viss būs lieliski.

Pretējā gadījumā var nākties piedzīvot vilšanos. Kārotā efekta vietā varat iegūt defektu un mājaslapas pozīciju pasliktināšanos vai galējā variantā pat izzušanu no Google indeksa. Arī atlaist darbinieku pēc pārbaudes laika var būt problemātiski.

Izmantojiet iekšējos resursus un paaugstiniet uzņēmuma kompetenci

Topošais SEO eksperts, iespējams, jau strādā jūsu uzņēmumā. Lai par tādu kļūtu ir vajadzīgs brīvs laiks prasmju attīstīšanai un nostiprināšanai, spējas to apgūt un arī patiesa interese par mājas lapu optimizāciju.

Paaugstināt darbinieku kompetenci vienmēr ir ieteicams, taču šādā scenārijā tas, visticamāk, notiks par eksperimenta objekta ņemot jūsu uzņēmuma tīmekļa vietni. Progress šādā scenārijā var būt lēns un problēmas ar mājaslapas sniegumu var būt tādas pašas kā pieņemot darbā jaunu darbinieku.

Tas gan nenozīmē, ka problēmas obligāti būs, bet ar to ir jārēķinās jau no paša sākuma.

Piesaistīt SEO aģentūru kā ārpakalpojumu sniedzēju

Uzņēmumiem Latvijā ar ierobežotu mārketinga budžetu izdevīgāk ir konkrētu darbu veikšanai piesaistīt ārpakalpojumu sniedzēju, parasti aģentūru.

Mārketinga aģentūra, kurā ir savi SEO speciālisti ikdienā strādā ar daudziem uzņēmumiem, pārzina mājaslapas optimizāciju un izmantos laika gaitā pārbaudītas, iedarbīgas metodes, lai uzlabotu tīmekļa vietnes pozīcijas Google interneta meklētājā.

SEO pakalpojumi kā atsevišķs serviss arī izmaksās mazāk un būs uzņēmumam finansiāli izdevīgāk kā atsevišķa darbinieka pieņemšana ar konstantu mēnešalgu.

Biežāk uzdotie jautājumi

Cik izmaksā SEO pakalpojumi?

Mājaslapas optimizācija ietver dažādus veicamos darbus – atslēgvārdu atlase, mājaslapas audits, iekšējais un ārējais SEO. Katrs no tiem prasa atšķirīgu laiku un resursus. Orientējoši jārēķinās ar 300 EUR – 3000 EUR mēnesī. Lai precizētu izmaksas ir jāzina daudzi mainīgie – mājaslapas vecums, pašreizējais stāvoklis, kas ar to ir darīts, konkurence nozarē u.c. Tāpat svarīgas ir jūsu ambīcijas. Vai vēlaties ar savu mājaslapu kļūt par nozares līderi vai tikai būt pirmajā lapā uz dažiem atslēgvārdiem. Ja ir jautājumi par izmaksām vai veicamo darbu apjomu, piesakieties bezmaksas konsultācijai.

Kurš ir labākais SEO speciālists Latvijā?

Nav mums Latvijā tādi reitingi vai sacensības, kas ļautu saprast, kuri ir labākie SEO speciālisti Rīgā vai Latvijā. Atliek paļauties uz atsauksmēm, vērtēt cenas un uzticēties. Ir labi, ja SEO eksperts ar kuru plānojat sadarboties jau ir strādājis ar kādu uzņēmumu jūsu nišā, bet tas nav obligāti. Pieredzējis speciālists var ātri adaptēties jebkurai nišai.


Bezmaksas konsultācija pie SEO speciālista