Kā meklēt atslēgas vārdus mājas lapai

iMedia

Jums ir mājaslapa, veidojat saturu, bet apmeklētāji ir maz vai nemaz? Iespējams, ir palaista garām atslēgas vārdu izpēte un rakstāt par tēmām, ko cilvēki Google nemaz nemeklē. Ir laiks to labot.

Definējiet savus biznesa virzienus un ar to saistītās tēmas

Katrai uzņēmējdarbības jomai ir savi specifiskie vārdi, frāzes un jautājumi, ko interneta lietotāji izmanto, lai atrastu preces, pakalpojumus vai informāciju. Katram no tiem ir savs pielietojums un vērtība un daļu no tiem ir vērts izmantot mājaslapas satura veidošanā.

Lai saprastu, kurus atslēgas vārdus lietot mājaslapai, definējiet tēmas, kas apmeklētājiem vai potenciālajiem klientiem varētu šķist būtiskas. Pēc tam, kad tēmas izvēlētas katrai no tām ir jāatrod savi atslēgvārdi.

Skan pārāk teorētiski, tādēļ aplūkosim praktisku piemēru.

  • digitālais mārketings” – meklējumu skaists 550/mēn. (Kategorija – informācija, zema konkurence);
    • “kas ir digitālais mārketings” – 90/mēn. (Kategorija – informācija, zema konkurence);
    • “digitālais mārketings kursi” – 90/mēn. (Kategorija – Informācija/Pircēji, konkurence – vidēja);
    • “digitālais mārketings studijas” – 50 līdz 90/mēn. (Kategorija – Informācija/Pircēji, konkurence – vidēja);
    • “digitālā mārketinga rīki” – 20/mēn. (Kategorija – informācija/pircēji, konkurence – zema);
  • digitālā mārketinga aģentūra” – 100/mēn. (Kategorija – pircēji, vidēja konkurence);
  • “digitaļā mārketinga speciālists” – 10 līdz 20/mēn. (Kategorija – informācija, pircēji, vāja konkurence).

No nelielā saraksta redzams, ka vislielāko trafiku var sniegt atslēgas vārds jeb frāze “digitālais mārketings”. To meklē vairāk kā 500 reizes mēnesī, kas ir pietiekami, lai piesaistītu interesi.

Varam droši apgalvot, ka lielākā daļa meklējumu šai frāzei ir saistīta ar vēlmi atrast informāciju, taču dažiem interneta lietotājiem motivācija var būt cita un ir vērts to paturēt prātā, veidojot saturu.

Tajā pašā laikā komerciāli izdevīgāki atslēgvārdi bieži ir nevis atslēgvārdi ar lielāko meklējumu skaitu, bet “long-tail keywords” jeb garie atslēgvārdi. Tie ir atslēgas vārdi, kurus papildina vēl kāds cits vārds. Konkrētajā gadījumā – “kursi”, “studijas”, “aģentūra”, taču to garums var būt arī četri un pat septiņi vai astoņi vārdi.

Lai arī sākotnēji var šķist, ka garajiem atslēgvārdiem meklējumu skaits ir pārāk neliels, lai tiem veidotu saturu, to kopējais meklējumu skaits nereti ir daudz lielāks, kā galvenajiem atslēgas vārdiem. Papildus tam, garāka frāze liecina, ka potenciālais pircējs ir jau veicis izpēti un vēlas veikt pirkumu.

Kur meklēt atslēgas vārdus un to meklējumu skaitu?

No kurienes ir piemērā redzamais meklējumu skaits?

Konkrētā informācija ir ņemta no Google KW Planer (pieejams Google Ads kontā), kas ir tiešie dati no Google. Lai redzētu precīzu meklējumu skaitu, jums ir jābūt aktīvai vai ir reklāmas kampaņai (der arī, ja ir tikko beigusies). Ja par reklāmām neesat maksājuši, redzēsiet tikai meklējumu skaita aplēses (10-100, 100-1000, 1000-10000).

Kādas ir alternatīvas?

  • Pasūtiet atslēgas vārdu atlasi mājaslapai aģentūrā IMEDIA.
  • Izmantojiet kādu no komerciālajiem rīkiem. (Šeit aplēses, lielākoties, ir neprecīzas, jo dati netiek regulāri atjaunoti.)

Atrodiet saistītos atslēgas vārdus, izmantojot Google rekomendācijas

Ierakstot interneta meklētājā (google.com) jebkuru frāzi vai vārdu, Google ģenerē saistītos vaicājumus. Tos varat aplūkot interneta meklētāja lapas pašā apakšā.

*Saistītie meklēšanas vaicājumi atslēgvārdam “digitālais mārketings”.

Jums, protams, nevajag izmantot visus saistītos atslēgas vārdus, tikai jēdzīgākos un biznesam piemērotākos. Precīzākus datus par katra vārda vai frāzes meklējumu skaitu mēneša griezumā varat atrast jau pieminētajā Google rīkā.

Atrodiet atslēgas vārdus, izmantojot Google Search Console vai Google Analytics.

Gan Google Search Console (GSC), gan Google Analytics ir bezmaksas rīki, ko varat uzstādīt arī savai mājaslapai. Process ir vienkāršs. Viss, kas nepieciešams ir saglabāt tīmekļa vietnē nelielu koda fragmentu (ir arī citi risinājumi).

Konkrēti atslēgvārdu atlasīšanai labāk noderēs GSC, bet ir kāds āķis.

*Ekrānšāviņš no Google Search Console, attēlo klikšķu skaitu 28 dienu periodā.

GSC rāda klikšķu skaitu un tikai tās ekspozīcijas, kurās lietotāji redzēja jūsu mājaslapu uz konkrēta atslēgas vārda. Tas nozīmē, ka līdz brīdim, kamēr nokļūsiet pirmajā lapā, pārskats par meklējumu skaitu mēnesī būs ļoti neprecīzs.

Google Analytics turpretim noderēs, lai analizētu populārākās vietnes sadaļas, lietotāju pārvietošanos mājaslapas ietvaros, taču dos neprecīzus datus par lietotajiem atslēgvārdiem.

*Google Analytics ekrānšāviņš, attēlo klikšķu skaitu noteiktā laika periodā.

Analizējiet savas nozares tendences (trendus)

Katrai nišai un katram uzņēmumam ir savs “karstais” laiks jeb sezona, kad preces un pakalpojumi ir vispieprasītākie. Vasara, ziema, darbadienas, brīvdienas, svētki – varianti ir dažādi.

Google Trends parāda konkrētu atslēgvārdu popularitātes izmaiņas un, ja meklējumu skaits ir pietiekami liels, arī saistītos vārdus. Pirms veidot saturu, pārbaudiet vai konkrētais atslēgvārds nav zaudējis popularitāti.

*Google Trends pārskats atslēgas vārdam par pēdējiem 5 gadiem.

Analizējiet konkurentu mājaslapas

Aplūkojot konkurentu mājas lapas, sevišķi veiksmīgāko konkurentu var samērā viegli redzēt, kuri ir viņu galvenie atslēgvārdi.

Pievērsiet uzmanību sadaļu nosaukumiem, rakstu nosaukumiem, virsrakstiem, atslēgvārdiem tekstā. Ar šo metodi jūs varat ietaupīt laiku, lai atrastu pašus treknākos atslēgvārdus, taču, ja lietojat Google Keyword Planner vai skatāties vēsturiskos datus Google Search Console, šī informācija nebūs nekāds jaunums.

Pašus labākos atslēgvārdus var atrast veicot rūpīgu konkurentu analīzi, prasmīgi izmantojot GSC un profesionālus SEO rīkus.

Kur praktiski izmantot atslēgvārdus savā mājaslapā?

Kad atslēgas vārdi un frāzes ir atrastas, tas ir tikai sākums mājaslapas pilnveidošanā.

Atslēgvārdus jūs izmantosiet:

  • Tekstu virsrakstos un apakšvirsrakstos (H1, H2, H3, H4, retāk arī H5 un H6 tagi).
  • Saturā (tekstā).
  • Meta virsrakstos un aprakstos (Google rezultātu redzamā daļa).
  • Google reklāmās (ja nepieciešams).

Visu izdarot pareizi, Google būs vieglāk indeksēt jūsu tīmekļa vietnes saturu, saprast tā būtību un arī pozīciju uzlabošanās neizpaliks.

Ilgi, grūti, nesaprotami – palīdziet atrast atslēgas vārdus

Meklēt atslēgas vārdus mājas lapai nav pats sarežģītākais darbs, taču tas ir gana laikietilpīgs un prasa zināmu pieredzi. Sadarbojoties ar aģentūru, to bieži apvieno kopā ar mājaslapas optimizācijas (SEO) darbiem, taču varat to pasūtīt arī kā atsevišķu pakalpojumu.

Vajadzīga palīdzība? Sazinieties ar IMEDIA un atradīsim jūsu uzņēmumam pašus labākos atslēgas vārdus mājas lapas satura veidošanai un uzlabošanai.